Telefoonkostenvergoeding arbeidsvoorwaarde bij salarisonderhandelingen

Telefoonkostenvergoeding

Telefoonkostenvergoeding is de vergoeding van de kosten die worden gemaakt als de werknemer gebruikmaakt van de eigen telefoon voor werkdoeleinden. Het gaat hier dus niet om een telefoon van de zaak. In specifieke gevallen kan worden verzocht om gebruik te maken van je eigen telefoon. Hierdoor maak je kosten die eigenlijk voor de rekening van je werkgever zijn. Mocht het nou om één telefoontje per maand gaan, dan is het de vraag of je daar een punt van moet maken. Verwacht de werkgever van jou dat je je privé-telefoon veel vaker gebruikt, dan is het wel onderwerp van gesprek. Het arbeidsvoorwaardengesprek is een goed moment om te bespreken hoe de kosten worden gecompenseerd.

De telefoonkostenvergoeding kan op verschillende manieren worden uitgekeerd. Bijvoorbeeld door middel van een vaste maandelijkse vergoeding. Een andere optie is dat je werkgever je zal vragen om de gemaakte kosten te declareren. In dat geval zal je meer administratie moeten bijhouden. Het is aan jou om met je werkgever te bespreken wat voor beide partijen het beste werkt.

In het geval dat je veel zal moeten bellen, krijg je echter hoogstwaarschijnlijk een telefoon van de zaak. Dat is voor beide partijen makkelijker. Het is tijdens salarisonderhandelingen dan ook verstandiger om aan te sturen op de een telefoon van de zaak. Afhankelijk van de functie moet het mogelijk zijn om deze te regelen.

Zoals voor alle primaire arbeidsvoorwaarden en secundaire arbeidsvoorwaarden, geldt ook hier: Bepaal goed over welke voorwaarden je het wil hebben tijdens het arbeidsvoorwaardengesprek. Je wil namelijk voorkomen dat je zoveel onderwerpen wil bespreken, dat het de toekomstige werkgever afschrikt. Het is belangrijk hier een middenweg in te vinden.

Binnenkort een arbeidsvoorwaardengesprek?

Zit jij met vragen als..
Lees dan de volgende artikelen...
Liever persoonlijk advies?
onderhandelexpert Salaris onderhandelen

Neem dan vrijblijvend contact op